.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جمع آوری مجدد قليان از اماكن عمومی

معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: كميسيون فرهنگي دولت دوباره ممنوعيت عرضه قليان در اماكن عمومي را تصويب كرد، اين مصوبه به وزارت كشور ابلاغ شده و تا آخر سال اجرايي مي‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، حسن امامي رضوي امروز در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس قانون جامع كنترل دخانيات عرضه قليان و ساير مواد دخاني در اماكن عمومي ممنوع است اما پارسال متاسفانه اجراي اين قانون تا حدي متوقف شد، اما كميسيون فرهنگي دولت مجداً اين ممنوعيت را تصويب كرد.
وي گفت: اين مصوبه اكنون به وزارت كشور ابلاغ شده و وزارت كشور نيز بايد اجراي آن را به مراجعي كه بايد با عرضه كنندگان قليان در اماكن عمومي برخورد كنند ابلاغ كند تا عملياتي شود و اميدواريم كه هر چه زودتر تا آخر سال شاهد اجرايي شدن دوباره اين قانون در كشور باشيم.
معاون سلامت وزارت بهداشت افزود: هدف اصلي قانون جامع كنترل دخانيات فرهنگ سازي براي محدود شدن مصرف دخانيات در كشور است، مردم بايد به اين مسئله توجه داشته باشند و آن 80درصد جمعيت كشور كه اهل دخانيات نيستند بايد از افراد سيگاري بخواهند كه حق اكثريت را رعايت كنند، اين مطالبه اكثريت از اقليت است كه بايد خواسته شود، تا افراد سيگاري ديگران را آزار ندهند و فرزندان خود را در معرض بيماري و آسيب پذيري از اين كار زشت قرار ندهند.
وي درباره ايجاد كارخانه توليد سيگار خارجي در كشور نيز توضيح داد: وزارت بهداشت اعتراض خود را به صورت مكتوب در اين زمينه به وزارت كشور و وزارت صنايع اعلام كرده است، البته اطلاعاتي كه ما تاكنون داريم نشان مي‌دهد اين خبر در حد شايعه است و اميدواريم همين طور درحد شايعه باقي بماند.
امامي رضوي گفت: قرار است جمعي از دانش آموزان و گروه‌هايي از سازمان‌هاي داوطلب در مخالفت با توليد سيگار خارجي در كشور و افزايش توليد سيگار يك راهپيمايي نمادين برگزار كنند تا در آينده چنين اتفاقاتي تكرار نشود.
معاون سلامت وزارت بهداشت درباره انتخابات نظام پزشكي نيز گفت: اين انتخابات 27 دي در حدود 160 شهر كشور برگزار مي‌شود، تاكنون بيش از 3 برابر افرادي كه بايد در اين انتخابات منتخب شود به طور كلي در كشور ثبت نام كرده‌اند و استقبال خوبي را شاهد بوديم.
وي افزود: زمان ثبت نام در انتخابات تا فرداست اما ممكن است در برخي شهرها چند روزي تمديد شود، انتظار ما اين است كه پزشكان به خصوص پزشكان عمومي جوان در اين انتخابات ثبت نام كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.